Selasa, 25 Ogos 2009

Assalamualaikum...
Sudah beberapa hari saya tak 'online', 'tak dan' ( tak sempat ). Alhamdulillah Ramadhan dah masuk hari ke-3. Maknanya 3 hari irfan, iyad dan kita semua puasa.
Sedikit sebanyak tercabar 'gak' rasanya membiasakan anak-anak berpuasa terutamanya anak saya yang ke-2. Dahlah agak susah nak kejutkan bangun sahur, terpaksa disuap pulak. Tapi 'ok'lah janji anak saya puasa. Mudah-mudahan anak-anak kita dapat habiskan Ramadhan kali ini dgn jayanya.
Sebenarnya ibubapa manapun senang hati bila anak-anak mulai taat perintah agama. Sejuk perut ibu mengandung ... hilang penat lelah, sakit perit melahirkan...
Malam ke-3 'turn' saya mengimamkan solat sunat terawih di Masjid Pekan Papar. Saya cuba ubah 'stail' sikit, baca ayat2 dari 'quran besar', panjang sikit la ... tak tau pulak respon para jemaah. Di sini biasanya masjid yang paling cepat tamat terawih jadi 'tumpuan'. Memang susah la nak lama sikit berterawih macam di Paya Rambai sekurangnya ... semoga permulaan ini ada susulannya Tidak sekarang, tahun depan, kalau tidak tahun depan pun lima tahun lagi dan seterusnya.Arus perubahan milik Allah, tugas kita menyeru dan berusaha ... amin ya rabbal 'alamin.

1 ulasan:

  1. الســـلام عليكم

    كيف الحال ؟ ما أروع هذا الموقع....ـ سأزروه دائما و سلم علي العم و العمة...ـــ رمضان كريم

    BalasPadam